Anlaşmalı Boşanmada Duruşmaya Gitmemek, Boşanmada Adliyeye Gitmeme

Anlaşmalı boşanma eşlerden ikisinin de boşanma konusundaki pek çok kararda uzlaşması anlamına gelir. Ayrılık sürecini çok hızlandıran bu boşanma türü için tarafların en az bir senelik evli olması gerekmektedir. Taraflar nafaka, tazminat ve velayet gibi pek çok konuda anlaşmışlardır.

Anlaşma boşanma davalarında hakimin başvuruyu uygun bulması ve iki tarafında boşanmaya gönüllü olması önemlidir. Ayrıca boşanma davalarında her ne kadar avukat pek çok belge ve evrak işini hallediyor olsa da tarafların bizzat davaya gitmesi mecburidir.

Anlaşmalı boşanmada davacı gelmezse anlaşmalı boşanma da gerçekleşmeyecektir. Çekişmeli boşanmanın aksine anlaşmalı boşanmalarda iki tarafında dava günü mahkemede olması ve hakime boşanmak istediklerini birebir sözlü olarak ifade etmesi gerekir. Aksi durumda boşanma gerçekleşmez.

Çekişmeli boşanma davasına gitmemek anlaşmalı boşanma gibi davayı düşüren bir etken değildir. Çünkü çekişmeli davalarda taraflardan biri zaten boşanmayı istemiyor olabilir ve bilerek süreci uzatmaya çalışıyor olabilir. Ancak aynı durum anlaşmalı boşanma için geçerli değildir. Hakim iki tarafından istekli olduğunu bizzat görmek zorundadır.

Anlaşmalı boşanmanın taraflar için en büyük yararı kısa sürede sonuçlanacak olmasıdır. İki taraf da uzlaşmacı olduğu için hakim davayı onaylayacaktır.

Boşanma davasına iki taraflı gitmezse ne olur sorusu için davanın düşeceğini bilmek önemlidir. Boşanma davalarının ertelenmesi hem masrafı arttıracak hem de süreci uzatacaktır. Konuyla ilgili detaylı bilgiyi avukatımızı arayarak da öğrenebilirsiniz.