Boşanma Davasına Gitmemek Nasıl Bir Sonuç Doğurur?, Boşanma Davasına Gitmeme

Boşanma davasına gitmemenin hukuki bir yaptırımı bulunmamaktadır. Ancak davayı açan kişinin mahkemeye gitmemesi sonucunda dava düşebilir. Kendisine dava açılan kişinin davaya katılmaması ise dava sürecini uzatabilir.

Davalı ya da davacının bizzat katılmadığı8 ancak avukatlarının katıldığı davalarda boşanma sonucunda doğacak hakları kendisini temsil eden avukatı tarafından talep edilecektir. Ancak avukatı olmaya tarafın davaya katılmaması durumunda eğer ki boşanma sebebi ispatlanırsa boşanma gerçekleşir. Bu durumda davaya katılmayan taraf dava sırasında mahkeme salonunda olmadığı için nafaka, tazminat, çocukların velayeti, mal paylaşımı gibi konular hakkında alınan kararlarda talebini iletemeyecektir.

Davalı boşanmak istemiyor ise davaya katılmayarak dava sürecini uzatabilir ancak bu bir çözüm değildir. Dava sürecinde hukuki boşanma sebebi ispatlanırsa boşanma gerçekleşir ve davalı boşanma sonucunda oluşacak kararlar alınırken orada bulunmayacaktır. Bu yüzden taraflardan biri boşanmak istemiyor olsa bile mahkemeye katılmalı ve bu istediğin mahkeme huzurunda dile getirmelidir.

Boşanma davası nasıl düşer? Boşanma davasının düşmesi için boşanma davasını açan davacının boşanma talebini geri çekmesi ile dava düşebilir. Ayrıca boşanma davası reddedilir ise bu durumda 3 yıl boyunca aynı sebepten tekrar boşanma davası açılamaz.

Boşanma davası açıp mahkemeye gitmemek bazı durumlarda mahkemenin düşmesine yol açacağı gibi bazı durumlarda ise boşanma sebebinin ispatlanması ile boşanma kararı verilebilmektedir.

Boşanma davasını kadın açarsa nafaka alamaz gibi yanlış bir bilgi bulunmaktadır. Bu yanlış bir düşüncedir. Davayı açmak ile nafaka arasında bir bağlantı bulunmamaktadır.